Sidor

måndag, december 22, 2014

Dag 22


När jag och Anders för ett år sedan fick en systemkamera i julklapp fick jag påbörja en hobby jag länge drömt om att kunna utöva. Första halvåret som systemkameraägare hade jag ändå så mycket annat att tänka på att jag inte hann fokusera på fotograferandet. Det var först efter flytten till Österbotten, där vår livsrytm lugnade ner sig, som jag började utforska kameran, omgivningen och fotoböcker mera. Även om mammaskapet var det som i början hindrade mig från att fotografera, var det detsamma som sedan fick mig att ta itu med fotograferandet. Den nya tillvaron tillät inte all slags verksamhet - och rensade därmed bort en del ur mitt liv - men fotograferandet passade ypperligt in i denna situation.

Bilden är tagen så sent som i november och visar mig som betraktare av världen genom kameralinsen. Det är en position jag gillar och hoppas få fortsätta utvecklas i.

Inga kommentarer: