Sidor

onsdag, december 24, 2014

Dag 24

Våren 2014.
Jag tror inte det är så många som kommer att läsa min blogg på julafton. Inte heller jag skriver detta inlägg på julafton. Men har man en julkalender så har man, och därför har jag sett till att fixa inlägget på förhand.

Ett tacktal till den sötaste killen i min värld, vars lilla hand syns på bilden. Tack att du kom till oss, trots vår ofullständighet! Tack att du har tålamod med oss trots våra brister! Tack att du ler ibland, det värmer mitt hjärta. Och att du skrattar ibland, då känns det som att man gjort något rätt! Tack att jag får säga ”du är så söt” oändligt många gånger per dag. Och att jag får lära känna dig, redan från första början av ditt liv och mer och mer för var dag som går. Du är så mycket större, ditt inre rymmer så mycket mera, än man kan förstå. Tack att jag får hålla om dig och busa med dig, att jag får sjunga med dig och uppleva livet tillsammans med dig! Tack att du litar på oss och låter oss ta hand om dig! Tack att jag får älska dig, jag bär dig för alltid inom mitt hjärta.

Inga kommentarer: