Sidor

onsdag, december 03, 2014

Dag 3



Det här var under den tiden när jag fortfarande tyckte att skidåkning var kul. Jag gick i fjärde klass och det är fråga om kommunens skolmästerskap. Det torde vara det stoltaste ögonblicket i mitt liv. Jag ser inte tillnärmelsevis så proffsig ut som mina grannar på bilden, men det visar ju bara att utstyrsel inte är allt (nåja, jag använde nog skidkläder under tävlingen). 

Utrustning däremot är viktigt! Året innan hade jag blivit så besviken över min åttondeplats (tror jag) och jag visste att jag hade kunnat prestera bättre med skidor som inte hörde hemma på soptippen. Och visst fick jag rätt, för till tävlingen på fjärde klass hade jag fått tjatat till mig nya skidor, och här ser vi resultatet.

Som kuriosa kan jag berätta att jag är en dålig förlorare. Ännu alltså. Jo, jag är 26 år gammal. Jag vet inte om det beror på de eviga prispallsjakterna – eller pokaljakterna som man också kan kalla dem  - och de eviga vinststrävanden i fotboll – som dessutom aldrig gav önskat resultat – som jag blev sådan här. Men en skillnad mellan då och nu är att då gav jag mig faktiskt ut i striden. Nu gör jag det inte, med hänsyn till mina medmänniskor. Förutom om det handlar om något jag uppfattar som så kul att en förlust inte förstör glädjen.

Inga kommentarer: