Sidor

lördag, december 06, 2014

Dag 6



'

Kan ni gissa var denna bild är tagen? Lappland? Sibirien? Nordpolen?

Dagen till ära presenterar jag en bild från vårt älskade självständiga lands huvudstad. Jag är tacksam för att jag sedan många år tillbaka har goda vänner i Helsingfors. De har gett mig goda minnen, många skratt och livslång vänskap. De motverkar kraftigt mina fördomar om självupptagna Helsingforsare och har gett mig möjligheten att bekanta mig med staden mera från ett inifrån perspektiv. I deras sällskap har jag fått upptäcka att Helsingfors är mera än Stockmann och en känsla av instängdhet. Nåja, Stockmann tar nog faktiskt upp en stor del av dessa Helsingforsbors liv. Men se denna bild till exempel. När jag besökte min vän Hanna under en vinterdag i början av 2010 kunde jag inte ana att jag skulle få vara med om en så vacker promenad. 

Inga kommentarer: