Sidor

söndag, december 28, 2014

Första pulkafärden

Det är häftigt att få vara med när en människa upplever något för första gången. Därför såg jag fram emot dagens pulkafärd när Elias skulle få pröva sin nya pulka. När vi hade varit på vår runda och det enda som hade ändrat i Elias uttråkade ansikte var att kinderna blivit rödare, så insåg jag att allt nytt inte är så spännande för småbarn. De förstår inte alltid att det är något spännande på gång, och när de kommer upp i den ålder att de börjar förstå så är det inte längre första gången de upplever saken. Fast visst kommer det att komma saker som Elias upplever för första gången när han förstår vad han är med om, t.ex. första simturen, första nöjesfältbesöket och första slalomturen. Och kanske blir jag överraskad i framtiden när Elias plötsligt tjuter av glädje över en pulkafärd.























Trots allt tyckte jag det var ganska mysigt med pulkafärden. Även om Elias inte insåg det tjusiga så var det första gången för mig att se Elias sitta i en pulka.

Inga kommentarer: