Sidor

måndag, december 01, 2014

Julkalender 2014, Dag 1


Julkalendrarna som figurerat på olika bloggar de senaste decembermånaderna har varit intressanta, men själv har jag inte haft någon kalender hittills. I år kom jag på en egen idé för adventstiden innan jag hann bekanta mig med någon annans.

I årets adventskalender på min blogg kommer jag varje dag att bjuda på en bild ur mina fotoarkiv och fotoalbum som av någon orsak är speciellt betydelsefull för mig. Det handlar om foton från hela mitt liv fram till november 2014. Det kan vara bilder som är vackra eller som av någon orsak är viktiga för mig, t.ex. att de markerar en milstolpe i mitt liv, att de berättar något speciellt om mig och mitt liv eller att de innehåller värdefulla minnen. För varje fotografi som publiceras ges en förklaring till bildens värde för mig.

Ni får gärna haka på och göra er egen kalender. Gör ni det kan ni gärna länka er blogg här i kommentarsfältet så att jag också får läsa!


*  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  

Dag 1


Fotograf: Marcel Maassen.


Himmelriket. Så föreställer jag mig det. 

Den här bilden är tagen 2007 från Gan Hashlosha i Israel, ett otroligt vackert badställe. Förutom den vackra omgivningen var vattnet varmt, kring 28 grader. (Källa.) Eftersom jag njuter av simning, värme och skön natur så trivdes jag naturligtvis som fisken i vattnet. Det här var min första resa till varmare breddgrader och troligtvis den bästa resan jag varit med om hittills.

Här kan man se fler bilder från denna underbara plats.

Inga kommentarer: