Sidor

onsdag, december 10, 2014

När vi slutade se på tv

Jag och Anders har vid flera tillfällen talat om att vi borde slänga ut teven. Men eftersom det har känts som en omöjlighet har vi tänkt att vi gör det senare. Det har känts som att man skulle gå miste om något viktigt.

Så vi gjorde inget åt saken. Tills digiboxen gick sönder. Eller okej, vi gjorde inte så mycket då heller.  Vi bara accepterade att den var sönder, och köpte ingen ny. Vi tänkte att det kan vänta.

De första dagarna kliade det verkligen i fingrarna när man såg teven, digiboxen och fjärrkontrollerna, men inte kunde göra något med dem. En svart ruta istället för färg och innehåll. Men efter en tid märkte jag det. Jag hade hunnit läsa massor under tiden som teven var sönder. Och skriva blogg. Sådant jag tycker om att göra. Och tv-programmen, saknade jag dem? Inte det minsta faktiskt. Det känns inte som att jag går miste om något. Jag bara vinner en massa.

Inga kommentarer: