Sidor

tisdag, oktober 23, 2018

Jag längtar efter ...

  • hyllor, skåp, förvaring. Så att jag har en plats för varje sak. Så att inte bastun behöver fungera som ett dåligt förråd. Så att jag kan få bordsytorna rensade. Så att jag inte behöver hålla på att bli galen över alla saker som ligger staplade på varandra. Så att jag kan hitta vad jag söker.
  • ett stort, fint och välutrustat lekrum. Så att barnen trivs i sitt rum och med sina saker, så att de inte behöver dra ut alla hemmets saker och redskap och leka med dem. 
  • ... Det vill de hur som helst göra, så jag längtar efter att lägga barnlås på alla skåp det behöver läggas barnlås på.
  • en gårdsplan. Så att jag, när barnen försöker luska ut hur barnlåsen fungerar, kan ropa: Och nu går vi ut och leker.
  • en egen gårdsplan. För att understryka. Så att det är lätt att gå in och ut. Så att jag har något trevligt att göra medan vi är ute och inte bara behöver stå och stirra. Och därmed kanske kommer mig ut oftare med barnen.
  • en fullstor diskbänk, så att vi inte behöver ha en extra balja som sväljer utrymme.
  • ett kontor. Där datorn har sin plats, arbetssakerna sin och räkningarna sin.
  • få inreda. Jag har velat vänta med inredningen tills vi har ett eget hus, så att jag inte köper saker på måfå. Jag vill inreda med möbler och saker som har en plats och som passar tillsammans. Det har jag känt att jag kan göra först när vi har ett hus. Inredningen har nu påbörjats men kommer att fortsätta en god tid framöver. 
  • få lägga undan vår strykbräda för gott och börja använda vår nya, inbyggda.
  • få bättre system för klädtorkningen.
  • att vara friare kvällstid.
  • att inte behöva packa (diverse väskor och barnvagnen) in och ur bilen hela tiden (för att åka till tomten) utan kunna njuta av att hållas på ett ställe.
  • att få spela djembe. Jag trummar några slag ibland, men med respekt för grannarna får jag mest vänta på den saken så länge vi bor i höghus.
  •  att kunna öva flöjt. Jag har en dröm om att lite börja spela flöjt igen, och snart ska jag kanske få låna en flöjt av en vän. Men innan vi har vårt eget hus kan jag inte spela på allvar.
  • få bjuda in vänner.

Vissa dagar håller jag på att förgås. När ordningen här hemma inte på något sätt är hållbar. Och byggkarlarna inte kan säga när de kommer för att fortsätta arbetet.

Men nu har vi fått besked om att arbetet fortsätter på lördag, så nu har jag fått lite framtidshopp igen.

1 kommentar:

Johanna Granlund sa...

Hoppas det kommer att gå snabbt framåt framöver!