Sidor

måndag, oktober 21, 2019

Återkommande drömmar 4: Inhoppande fotbollsspelare

Följande av mina återkommande drömmar hör till det skamligare slaget. I alla fall om man mäter det mått av skam jag känner i själva drömmen.

Det går till så att man från mitt förra fotbollslag i akut behov av förstärkning ringer mig. Jag tackar ja till medverkan i matchen trots att jag vet att allt kommer att gå åt skogen.

Jag kommer för sent till uppvärmningen, jag har inte hittat alla mina forna fotbollskläder och de jag de facto hittat är för små. Jag försöker panikartat ringa hem för att se om något plagg ännu kunde hittas. Jag inser att jag inte kommer att hinna få fram all utrustning i tid.

Jag är smärtsamt medveten om att jag tagit mig vatten över huvudet, att jag kommer att missa bollarna, inte hinna fram till dem i tid och storkna av utmattning efter några minuter. Hur pass medveten om detta är tränaren, undrar jag?

Ofta hinner jag inte ut på plan innan drömmen slutar, men hinner jag det, är det ungefär så här matchen börjar också.

De här drömmarna kommer antagligen av de ganska få erfarenheter jag har av att spela fotboll efter avslutad fotbollskarriär. En del erfarenheter känns okej, medan en del av dem är jobbiga. Så höjden av skam vore väl att hamna i den här situationen.

Inga kommentarer: