Sidor

torsdag, december 11, 2014

Dag 11


Fotograf: Tommy Mikkonen.

Himmelriket. Så föreställer jag mig det.

2006 på Midsummerfestivalen i Pörkenäs, Jakobstad. Det är inte otydligt på något sätt vad den här bilden kan tänkas symbolisera. Korset intar en central plats. Så också i mitt liv. Korset som påminner mig om att någon dog för mina synder, och därefter uppstod till det eviga livet. För att jag skulle få leva i evighet tillsammans med honom. Den som har skapat himmel och jord, han är den som älskar mig så mycket som ingen annan kan. Hur skulle jag kunna ignorera en sådan sak? Hur skulle jag klara av att inte låta det påverka mitt liv?

Tron garanterar inte ett problemfritt liv. På andra ställen i världen hade jag kanske förlorat vänner, kanske mitt liv. Men jag har haft lyckan att få många vänner, och mycket annat gott. Och jag vet vem jag ska tacka.

Inga kommentarer: