Sidor

lördag, december 13, 2014

Dag 13



Det här är för ovanlighets skull en bild jag inte tycker om. Till skillnad från gårdagens solskensbild påminner mig den här bilden om ett år i mitt liv där jag till följd av olika motgångar inte njöt av livet. 

Det var mitt första år i Åbo. Det var med förväntan jag åkte dig, men livet blev inte som jag tänkt mig. Här står jag på balkongen till det rum jag sov många tunga nätter i. Att jag trots allt ler på bilden beror på att studieåret börjar gå mot sitt slut. Jag vet att jag snart får åka upp till Österbotten för att inte återvända på ett bra tag. Som tur visade det sig att året därefter, mitt utbytesår i Tyskland, blev ett av de bästa i mitt liv.

Även om jag helst skulle låta bli att se på den här bilden, visar den något som trots allt är en del av mitt liv. Och den påminner mig om att jag kom ur det tunga.

Inga kommentarer: