Sidor

tisdag, december 23, 2014

Dag 23

Maj 2011.

Anders har visserligen redan skymtat här i julkalendern (i inlägget den 10. dec) men han fick där en så liten roll att han nu ska få sitt eget inlägg.

På bilden ser ni mannen som valde mig trots att han inte visste hur det skulle bli att leva med mig, och som fortfarande vill leva med mig även om jag antagligen har fler brister än han hade hoppats på. Mannen som fortfarande får mig att skratta och mer och mer imponerar på mig med sin handlingskraftiga levnadssätt. Mannen som har lärt mig en hel del om livet och om att bry sig om andra. Mannen som är duktig på saker som jag inte hade en inblick i innan vi träffades, så som blommor, bär- och svampplockning. Mannen som - kanske mot min vilja - är bättre än mig på matlagning och finurliga formuleringar. Mannen som fått och kommer att få stor inverkan på mitt liv. Vilken lycka att mitt liv får sammankopplas med och slipas mot hans!

Ni som kommer ihåg inlägget den 7. december förstår kanske varför jag valde just den här bilden. Det är den enda gången hittills jag har varit på båt tillsammans med Anders, men jag hoppas verkligen det inte var sista gången!

Inga kommentarer: