Sidor

onsdag, december 03, 2014

Fem minuter för sent och nya chanser


På jakt efter den perfekta naturbilden gäller det att ha minuterna på sin sida. Idag på förmiddagen hade vi ett speciellt dagsljus. Starkt solljus, mörk himmel, långa skuggor och ljuset såg allmänt märkligt ut. Jag klädde snabbt på mig, men var inte tillräckligt snabb. När jag kom ut, kanske fem minuter efter att jag beslutat mig för att gå ut och fotografera, var allt det magiska borta.

Men det kommer alltid nya chanser för fotografering. Den här gången behövde vi inte vänta länge. Fem timmar senare sprang jag och Anders ut med kameran i tur och ordning. Här får ni se vad vi såg.




Den sista bilden av dessa tre fotade jag för att visa kontrasten mellan naturligt och artificiellt ljus. De två återstående fotona har Anders fotat. Det är så roligt att han ibland också får infall och vill ut och fotografera!



Det var andra gången i höst vi fick njuta av den här sortens skymning. Ni kanske minns det här inlägget. Jag frågade Anders varför han tror att vi inte tidigare sett sådana här skyar, medan vi i Kvevlax redan fått uppleva dem två gånger. Kanske på grund av den öppna landskapen trodde han, där inga skog skymmer sikten.

2 kommentarer:

TIDSTJUVEN.com sa...

Otroligt vackert! :)

Sofie sa...

Ja, det var mäktigt! :)