Sidor

onsdag, december 03, 2014

Var rädd om varann (inte för varann)

När Elias var förkyld för första gången för några månader sedan trodde jag att jag saknade empati. Jag var nämligen inte jätterädd. Visst tyckte jag lite synd om honom, men alla är väl förkylda nu som då.

Igår fick Elias feber för första gången och då slog den speciella omtanken och omsorgen till. Det tog sjukt i hjärtat på mig och jag var orolig över det faktum att han inte hade det bra.

Själv hostar jag. Ni vet, lite mer brutala hostar än de lilla Elias får ur sig. Varje gång det händer tittar Elias förskräckt på mig. Ibland börjar han gråta med det där gråtet som visar att han är rädd. Stackaren!

En sak jag vill lära Elias är att vi människor ska vara rädda om varann. På grund av hans ålder går det inte så bra ännu, så vi får nöja oss med det att han är rädd för andra istället.

2 kommentarer:

Deas sa...

Du har så rätt så rätt! :)

Sofie sa...

:)