Sidor

lördag, juni 16, 2007

Sand överallt

Det är ett bra tecken när man hittar sand överallt på en, benen, fötterna och även i shortsen. Det betyder att man fått spela beach volley. Det betyder även att det är sommar. Vilken härlig blandning av allt annat. Vad kan vara bättre än sommar och volleyboll?

För ett par dagar tillbaka rev jag lös Borgbackenarmbandet. Synd, tänkte jag, men besvikelsen varade ändå inte länge, för endast ett par dagar efteråt fick jag höra att vi skall till Power Park på måndag. Så när vi far dit är det tio dagar sedan jag var till Borgbacken. Det här kunde bli tradition, så att man sedan tio dagar efter måndag far till Särkänniemi.

För er som har bilden av att Power Park är liten vill jag säga några ord: Power Park är visserligen inte så stor ännu, men för att vara såhär ung tycker jag att den kommit bra igång. Förra året fick den en ny träbergodalbana, och den är långt mycket bättre än Borgbackens, den är faktiskt helt suverän! Dessutom har Power Park en attraktion som jag själv inte vågat pröva på ännu, och såna finns det inte på något annat ställe i Finland! Så jag vill understöda Power Park så att den får utvecklas vidare, och redan är den faktiskt rolig att besöka för några timmar.

1 kommentar:

7ommy sa...

Du ha då börja skriva aktivt, det är fint det. Vitsi jag väntar på att ännu få spela första gången beachvolley, den dagen kommer först på midsommaren.
Vi ses på midsommaren! :D