Sidor

måndag, april 14, 2008

Våren är på kommande

Jag ber om ursäkt att jag inte skrivit ner några rader på länge. Jag hade en intensiv vecka som tog slut i torsdags, och så stressad har jag inte varit många gånger, möjligtvis nångång på hösten.

Nu i helgen for jag och Ina på en liten trip till Ekenäs. Där träffade vi Inas syster, hennes pojkvän och flera andra Ekenäsbor. Dessutom kom på samma gång en gemensam bekant från Holland och Seinäjoki, så vi hade en liten grafted-reunion. Ekenäs var en fin stad, tyvärr var det bara lite dåligt väder.

Nu ska jag fortsätta jobba med pedaogikarbeten. Fram till 8 maj har jag ännu mycket skolarbete, men sedan har jag inte mycket kvar av skolan. Jag kommer ändå säkert att vara i Åbo till slutet av maj, pga att jag har ungefär två timmar i veckan då ännu, på måndagar och torsdagar, så de två lektionerna är lite olägligt planerade.

Ja, men vädret har idag varit ganska soligt. Det är nästan så att man börjar drömma sig bort mot sommaren. Och på lektionerna talade vi också en del om solsken och grönt gräs. Jo, jag vill nog ha sommar så småningom.

Inga kommentarer: