Sidor

onsdag, oktober 26, 2011

Drömhus planeras

Hus och ritningar har alltid varit ett stort intresse för mig. Att jag inte blev arkitekt behöver väl inte betyda att jag inte får fortsätta rita ritningar? Jag har hållit på med ett litet projekt som jag tänkte berätta om senare - där jag varit djupt försjunken i inredningstidningar - och i och med det fick jag en fin idé, utgående ifrån vilken jag sedan har försökt rita ett drömhus. Mina tidigare drömhus har varit dyra och stora. Det här försöker jag att få passligt stor, men ändå så pass intressant att jag betraktar det som ett drömhus. Jag tror bestämt att det här huset ska bli passligt stort (helst inte större än 140-150 m2). Nu är det ännu tyvärr uppe i 167 m2, så jag har en del bearbetningar att göra.

3 kommentarer:

pikkumyy sa...

Vi kontaktar dig sen när det börjar bli dags för husbygge här ;) Men hördu, hur gör man ifall man faktiskt sku vilja designa ett eget hus...alltså som du vill?

Sofie sa...

Det är nog möjligt, men blir dyrare. Hur mycket dyrare vet jag inte. Så man får sen se vad som lönar sig, att skapa sin egen ritning eller beställa ett färdigplanerat hus. Man kan ju nog hitta häftiga sådana också.

Sofie sa...

... Men jag har iaf lite hopp om att jag ska få använda min egen ritning. Därför orkar jag också rita/planera.