Sidor

fredag, april 05, 2013

Att ha ett liv

Ifall man ofta är på internet och ofta uppdaterar sin blogg kanske frågan kan komma upp, om man månne alls egentligen har ett liv? Det vill säga ett riktigt liv utanför cyberspace. Det är en fråga som säkert tåls funderas på. Men nu kan jag i alla fall börja konstatera att ifall man inte hinner uppdatera bloggen, så kan det också bero på att man inte har något liv. Inte något liv utanför gradun t.ex.

Ja, det här är förklaringen till att jag inte hunnit uppdatera bloggen på en tid. Den lilla fritid jag har vill jag spendera på annat än bloggen.

I sådana här stunder börjar man nog lätt tänka på livet och meningen med livet. Jag får nog fundera lite mer noggrannt på mina livsval framöver i livet.

Som tur finns det glädjestunder också mitt i gradulivet. Underbar man, trofasta vänner, energigivande volleyboll och soligt vårväder är saker som jag uppskattar i sådana tider.

Vi hörs!

Inga kommentarer: