Sidor

tisdag, oktober 13, 2009

Tyskland igen!

Jo, jag är alltså på väg till Tyskland nu snart. Flyget startar på torsdagmorgon och jag är framme i Tyskland redan på förmiddagen. I tio dagar ska jag få besöka Göttingen. Jag kommer att bo hos flickorna i församlingen och några nätter ska jag bo i min gamla WG och träffa mina gamla rumskompisar. Jag kommer att få umgås mycket med församlingen i och med att de just den veckan jag är där är ute på stan och talar med folk. Konkret innebär det att de har ett bord ute på torget med massor med böcker. Alla i församlingen deltar när de inte har lektioner och några står vid bordet medan andra går för att tala med folk. Ifall de gör det på samma sätt som i våras så kommer vi dessutom att äta tillsammans med församlingen efteråt. Det blir alltså massor gemenskap den veckan. De har också sagt att de ska hyra en fotbollsplan när jag kommer så att vi kan åka och spela. Hur härligt är inte det?

Jag kommer att ta med mig lite papper som jag får läsa på under tiden i Göttingen. Jag har också en begreppsförklaring jag skall skriva. Jag var lite nervös hur jag skulle hitta ett begrepp åt mig och ännu hinna söka material till det, men det redde ut sig helt perfekt, så nu har jag inget mer att vara nervös inför. Jag hade många saker jag skulle ordna och ännu igår höll jag på med de sista sakerna, och nu när jag dessutom fick ordnat upp begreppsuppgiften så är allting nu frid o fröjd. Bara att läsa på tent ännu ikväll och skriva den imorgon, så då är jag redo för att resa!

Det här med Göttingen blir nog spännande. Jag har inte varit där nu på nästan tre månader så jag får se hur det går där för alla nu. Också att få vara i Tyskland på nytt känns spännande. Före min vistelse i Göttingen skulle jag inte ha haft någon att besöka eller någonstans att sova. Nu är det bara att åka när jag har passligt! :) Det är häftigt.

Det enda jag inte ser så mycket framemot är resan hem ... haha, vem ser nu fram emot den? Men det var inte det jag tänkte på, utan jag tänkte faktiskt på själva resan. Jag kommer att måsta starta från Göttingen ca 23 på kvällen för att komma fram till bremen ca kl.2 på natten. Flygfältet öppnar först kl.3 så jag får sitta och vänta (dvs. frysa) på Bremens tågstation där mellan 2-3 på natten. Det blir alltså en trevlig resa under natten där för mig. Jag kan redan känna tröttheten! Pricken över i:et är att vi ändrar klockan just den natten, så resan pågår ännu en timme längre. Den timmen får jag säkert spendera på Bremens tågstation.

Inga kommentarer: