Sidor

torsdag, oktober 08, 2009

www.subst... ??

Jag ska ikväll på volleybollträning, men håller ännu på med satsanalys. Det gläder mig att vissa saker inom satsanalysen klarnar, men jag ser att jag har en del att lära mig ännu. När jag skulle besöka min bloggsida skrev jag först in "www.s" som vanligt, men fortsatte inte med "olskens..." utan med "ubst". Efter att ha skrivit in "subst" på mitt satsanalyspapper några gånger börjar det väl fastna nu.

Om en vecka åker jag till Tyskland för att hälsa på alla vänner i Göttingen under ca 10 dagar. Det kommer att bli spännande. Redan innan jag for hem från Göttingen började jag tänka ut att jag skulle vilja resa dit igen under föreläsningsfriaveckan. Fast jag vågade inte tro på att jag faktiskt skulle kunna åka, eftersom jag t.ex. kunde ha haft tenter under veckan eller att jag skulle drabbas av svininfluensa. Och jag är inte säker på om jag ännu vågar tro det. Det känns så stort att jag faktiskt skulle kunna få åka dit. Så får se om svininfluensan kommer ännu. Men jag hoppas på det bästa!

Så ifall resan blir av kommer det definitivt att bli spännande. Just den veckan jag är där kommer församlingen att spendera många timmar ute på stan för att tala med folk och bjuda in dem på terminens "startgudstjänst", eller hur jag fint skall översätta det. Jag kommer också att träffa mina före detta rumskamrater och henne, vars rum jag "lånade" under året.

Spännande spännande! Jag vet inte hur jag skall bete mig den här veckan innan jag kommer mig iväg. Kanske jag bara inte ska tänka på resan så mycket? Det har jag i och för sig inte heller gjort hittills, eftersom jag faktiskt tycker att det är en lite väl spännande resa! Tänk att fara tillbaka till det kära stället och till min underbara församling i 10 dagar!! Hjälp!

Annat nämnvärt:

- tog mod till mig och for till Hullut Päivät igår. Har haft en ganska negativ inställning till det fenomenet tidigare, men måste nu erkänna att en del nödvändiga saker får man ju faktiskt billigare under dessa dagar! Idag krävdes det inte lika mycket mod att gå dit. Fick inhandlat tre tröjor! Och jag har lidit brist på tröjor på senaste tiden! (definition av lida= enligt i-länders mått!)

- Fick inköpt boken svenska skrivregler från språkcentret. Hela 10 euro billigare än från akademiska bokhandeln! Svenska skrivregler är både intressant och nödvändigt, ifall man vill få sina (akademiska) texter rättskrivna!

- Imorgon skall jag och N till frissan. Det blir första gången jag besöker en frissa i Åbo. Vi har alltså två spännande saker att se framemot: att få besöka en ny frissa och att få se hur våra nya frisyrer blir.

Inga kommentarer: