Sidor

måndag, maj 30, 2011

Flyttande

Det har varit mycket flyttande här på gång nu den senaste tiden. Anders flyttar in sina saker i den lägenhet jag nu bor i (och där vi börjar bo efter 20.8), och våra närmsta har också hållit på att flytta.

På onsdag ska Anders lägenhet vara tom och städad. Det mesta har blivit flyttat redan så att vår lägenhet börjar få någon slags form. Allting är ändå ännu stökigt och det lär ta en stund innan det ser ut som ett hem.

Det är en intressant process att addera mina ägodelar med Anders ägodelar. Det mesta är väl hans, jag ha inte ägt så väldigt mycket själv från tidigare. Hemma hos föräldrarna brukar vi ha brist på klädhängare så i Åbo har jag sett till att köpa tillräckligt många. Nu när vi har flyttat in Anders klädhängare har vi plötsligt så många att en stor del inte ens ryms i klädskåpet. Vi har nu också dubbel uppsättning av vissa böcker, så som Rutiga kokboken och ett visst bibellexikon. Och vi har en säng för mycket. Men den var ändå så dålig att den säkert hamnar på soptippen. Nu plötsligt har jag tillgång till en tv och en tävlingscykel som man också kan använda som motionscykel inomhus!

Spännande tider och jag ser också framemot det att vi sen ska få forma röran till ett hem. Men så långt fram ska jag inte tänka än.

1 kommentar:

pikkumyy sa...

Kanske ni vill sälja ena rutiga kokboken? ;) Jag är iaf villig köpare isf.