Sidor

torsdag, maj 19, 2011

Tent som jag klarat på förhand

Nästa veckas fredag har jag en tent, en enorm tent. Den är värd 15 sp och man ska läsa ca 103 texter + tjocka handböcker. Jag skulle kunna vara enormt nervös. Om det inte var så att jag redan klarat tenten.

Jag går inte in på systemet. Jag kan bara säga att jag har skrivit uppsatser på förhand som har hjälpt mig att komma upp till den poängsumma som behövs för att jag ska klara kursen.

Så nu när jag har mycket annat på gång också (Sofia flyttar ut, Anders saker ska flyttas in), lite bröllopsplaneringar och sånt, så hur mycket ska jag satsa på en tent som jag redan klarat? Alla går här i tentstress så jag kan inte låta bli att lite dras med, för hur som helst har den här tenten en stor inverkar på mitt slutvitsord i det här ämnets studier. Och jag har ju alltid varit en person som läst mycket till tenter. Nu skulle här finnas en chans att lite ta det lugnt och se hur bra jag klarar mig utan att stressa. Liksom bara för att testa. Vi får se hur det går, hur mycket jag stressar trots att jag klarat tenten.

Inga kommentarer: