Sidor

tisdag, januari 03, 2012

Nytt år i Vasa

Tiden i Vasa har börjat bra. Lägenheten är i någorlunda skick. Jag har besökt simhallen en gång och köpt ett tiogångerskort. Jag har träffat min underbara vän Hanna, och vi ska träffas igen imorgon. Och jag har skaffat bibliotekskort. Nu får jag börja låna böcker, och även filmer! Filmutbudet är väldigt bra i Vasa stadsbibliotek i jämförelse med Åbo stadsbibliotek. Enligt min smak då förstås, man har ju olika smak.

Det känns skönt med ett nytt år. Nu har jag lite börja förstå charmen med att fira det nya året. Det blir en möjlighet till en nystart. Även om nyårslöften låter som något ohållbart så är det en chans att inleda projekt man vill satsa på. Så nu känns livet riktigt nytt och fräscht. Det nya känns påtagligt i och med att vi bor på ny ort.

Inga kommentarer: