Sidor

måndag, januari 09, 2012

Rolig första vecka i Vasa

Vi hade en hel vecka ledigt här i Vasa innan studierna skulle börja. Jag visste att när studierna väl kommit i gång så hinner jag inte göra vad som helst mera och därför såg jag till att ta ut det mesta möjliga ur den lediga veckan. Och nu när veckan är slut känner jag mig nöjd. Vi har fått lägenheten i ordning. Jag har två gånger träffat min goda vän Hanna som varit på besök i Vasa. Jag har varit ute på stan några gånger och handlat. Jag har skaffat bibliotekskort, lånat böcker, läst dem; lånat filmer, sett en del av dem. Jag har varit ute på promenad med min syster. Jag har tre gånger varit till simhallen och besökt gymmet där samt simmat. En gång har jag varit på öppet hus vid det enorma gymmet Wasa sports club. Igår var vi för första gången på gudstjänst i Vasa. Vi besökte Missionskyrkan och trivdes!

Så Vasatiden har fått en bra start. Om en halvtimme börjar studierna. Och jag är barnsligt ivrig. För första gången kommer jag och Anders att ha en del gemensamma föreläsningar. Ska bli spännande.

Inga kommentarer: