Sidor

fredag, maj 24, 2013

Lägenheten och omgivningen

Idag tog vi tåget till Tammerfors, hämtade våra nycklar och besökte vår nya lägenhet. Anders har sett lägenheten en gång, men för mig var det första gången. Lägenheten är ganska liten, men den är ny (byggd 2010), har diskmaskin, balkong, sjöutsikt och faktiskt en bastu! Jag tyckte om lägenheten, jag gillar nämligen nytt och modernt! Området är också otroligt fint och vi har nära till vattnet.

Det kändes väldigt konstigt att vara i den stad man kommer att bo i fr.o.m. några dagar, men ändå vara obekant med staden. Fast det är i och för sig också något jag ser framemot: att få upptäcka en ny stad. När jag flyttade till Åbo kände jag redan till staden till viss del, vilket gjorde att flytten dit inte kändes så spännande.

I det här skedet vill jag ännu inte publicera bilder av lägenheten. Men jag kan bjuda på bilder av omgivningen.
Ca 100 meter från vårt hus kommer man ner till vattnet. Där har man utsikt över till simstranden.
Vacker sjöutsikt.

Denna och de tre följande bilderna visar en gångväg in till stan.



3 kommentarer:

freja sa...

jag har antagligen missat nåt... varför ska ni flytta?

Sofie sa...

Anders har fått jobb i Tammerfors och jag kan studera på distans. Det är orsaken till flytten! :)

Bibbi sa...

Hej å kul grej...

Vaför område er e som ni flyttar till?