Sidor

fredag, maj 03, 2013

Livet som återvänder

Efter sex års bävan, ett års arbete, 1½ månaders stress och några dagars nervositet är det, vars namn inte får nämnas, nu hos tryckeriet. Det är idag livet återvänder!

Och livet återvänder stort! I månadsskiftet flyttar vi till Tammerfors. I juni ska vi på cykelsemester till Tyskland. I juli far jag iväg till Stockholm för tre veckor.

Jag kan inte annat än tacka Gud idag. Det har varit stressigt, och min kraft har hållit på att ta slut. Gud har bokstavligen talat hjälpt mig och gett mig kraft under den här tiden. Under svåra dagar har han gett mig uppmuntran i form av stipendier (idag fick jag mitt tredje) och vetskapen om att Anders fick det jobb vi önskat han skulle få.

(Gradun är naturligtvis inte godkänd ännu. Men nu har jag kommit så långt att jag förklarat den färdig. Under hela studietiden har jag undrat om denna tidpunkt någon gång månne kommer.)

1 kommentar:

Anonym sa...

Så härligt! Bra kämpat!! :) //sis