Sidor

måndag, november 25, 2013

Juletider

Äntligen börjar adventstiden närma sig. I lördags fick vi åhöra Brahe Djäknars och Florakörens adventskonsert här i Tammerfors (vi hade tur att de kom och besökte Tammerfors just i år), och på lördag är det lilla jul. Jag har tidigare varit ganska strikt med att inleda juletiden först i och med lilla jul, men ifjol insåg jag hur gott det är med glögg och julstjärnor, och hur kort tid man egentligen får njuta av dessa godsaker. Så nu har jag tänkt att jag inte ska begränsa mig på den punkten bara för traditionens skull. Men vad gäller julpynt tror jag att jag fortsättningsvis håller mig till lilla jul-gränsen.

Jag njuter av att juletiden håller på att inledas. Om jag tillåts sakna något, så skulle det i så fall vara julmarknaderna i Tyskland.

DSCN9344

DSCN9221DSCN9251

DSCN9229DSCN9264

DSCN9333

DSCN9363

DSCN9428DSCN9389

DSCN9036

Bilderna är från Göttingen, Goslar och Hamburg.

3 kommentarer:

Waenthoronien sa...

Åååh, jag tror att jag skulle komma i julstämning om jag fick uppleva en österrikisk julmarknad igen! (Skriver österrikisk för det är bara där jag varit på sån julmarknad, men jag antar att de är rätt lika de tyska.)

Roligt att ni kom på konserten, hoppas ni trivdes :)

Sofie sa...

Jag har å min sida inte besökt österrikiska julmarknader, men jag kan också tänka mig att de är rätt lika! Jag undrar när man månne har möjlighet att besöka en tysk julmarknad igen. Tyvärr blir det ju inte lättare när man så småningom börjar jobba. :/

Tack för konserten! Det var jätteroligt att ha ni kom hit. Jag njöt nog av konserten! :)

Hanna sa...

Oj va ja saknade tyska julmarknader när ja tittade på dehär bilderna!!!