Sidor

onsdag, januari 15, 2014

Solen skiner

Jag hade inte räknat med att under den här tiden på året behöva ha problem med sol i ögonen. Men det har jag lyckligtvis haft en stund de senaste förmiddagarna när jag suttit i vardagsrummet och studerat.
I dessa soliga stunder har jag fått påminna mig själv om att det inte är februari ännu, och att det inte är dags för fastlagsbullar och runebergstårtor än. Helt enkelt har det inte varit att få mig att förstå det, speciellt inte med tanke på att bagerierna nu faktiskt börjat sälja både fastlagsbullar och runebergstårtor.

Med tanke på att versen "sol ute, sol inne, sol i hjärta, sol i sinne" naturligtvis måste vara sann, så kan jag berätta att jag nog går omkring med sol i sinne också. Orsaken består i det att avhandlingsarbetet för tillfället går bra. Jag har fått vissa klartecken från handledaren, och jag är före i min tidsplan.

Slutligen vill jag säga att februari, trots mina nämnda intalningsförsök, närmar sig med stormsteg. Aldrig har veckorna gått så snabbt som de senaste 15 veckorna. Och nu är det bara (ca) fem veckor kvar tills jag ska få vara med om den antagligen mest spektakulära händelsen i mitt liv. Det är väl en orsak till att ha sol i sinne!

(Och för att ni inte ska få för er att mitt liv är helt igenom perfekt så kan jag berätta att jag för bara ett par kvällar sedan grät över både det ena och det andra. Nog är det dumt att jag fortfarande har svårt för att basera min glädje på Gud, och lätt för att tappa glädjen för några dåliga omständigheter.)

2 kommentarer:

Bibbi sa...

Du e en fin människa, så kom ihåg he...

Sofie sa...

Oj, tack Bibbi!