Sidor

torsdag, augusti 14, 2014

Kvevlax sommaren 2014

Hösten kom hastigt och lite överraskande, på samma sätt som sommaren alltid överraskar. Anders for iväg till ett gymnasium, och här hemma kan man höra när det ringer ut till rast i skolan i Kvevlax. Jag önskar att jag också en vacker höstdag om något år får stiga in genom en skoldörr. Jag kan känna ett stygn av avundsjuka när jag tänker på dem som får göra det just nu.

Men allt har sin tid och det jobb jag har just nu är jag väldigt tacksam för. Det är ett jobb jag har drömt om länge, och även om det är lite annorlunda än jag föreställt mig så är jag medveten om att det kanske är det allra värdefullaste jobb jag kommer att ha.

Innan vi går vidare med hösten ska vi ännu njuta av sommaren. Njuta av den värme och sol som vi ännu kommer att få uppleva och de fina sommarminnen vi har fått. Min sommar har varit underbar. Underbar, eller Österbotten som man också kan säga. Vi har fått påbörja bekantskapen med Kvevlax och dess invånare. Härnäst ett kollage av bilder som jag och Anders har fotat från vår nya bostadsort i sommar.















Inga kommentarer: