Sidor

måndag, oktober 29, 2007

Back in Turku

Nu är jag tillbaka i storstan, efter en vecka hemma.

Jag ska imorgon tillsammans med två andra tyskastuderanden ha ett föredrag, och jag ska tala tyska inför klassen i 8 min. Jag kommer att ha mina kära papper till hands, och dom kommer jag minnsann att använda. Ännu är jag inte så nervös, men jag hinner väl bli ännu när jag ska finslipa och öva framträdandet. Men som en av de två andra i vår grupp sa, så tar läraren det inte så hårt när det handlar om förstaårs studerande (han själv var inte första års, så han har väl erfarenhet...)

Imorgon kommer Hanna att dyka upp här vid tågstationen, och det ska bli roligt. Det blir min första gäst, förutom min syster. Så hon ska få se skolan och lite annat här i staden.

Det här var en liten rapportering från mig. Nu ska jag avsluta.

Jo, ännu en sak. Jag har fört in min cykel för reparation och ska om en stund hämta den. Hoppas cykeln gick att lagas!

Inga kommentarer: