Sidor

lördag, februari 09, 2008

Helg i Åbo

Idag gick jag och Ina tillsammans till stan. Vi gick först in till Hansa, och jag köpte boken "Teacher man" av Frank McCourt. Jag ska läsa boken för att skriva en bokrecension i engelskakursen, och boktipset fick jag av mina lärare i pedagogiken. Terese ska få läsa den här boken senare också, den lär vara intressant ur pedagogisk synvinkel.

Senare gick vi till saluhallen för att jag skulle visa den mysiga butiken åt Ina. Därifrån måste man nog i något skede inhandla något! För presenter t.ex. är butiken perfekt. I saluhallen träffade jag också på en lärare. Det är roligt att se lärarna utanför skolan också, och det har jag fått uppleva bara en gång förut i Åbo.

I Anttila inhandlade jag sedan min efterlängtade hårfön. Jag har det problemet att jag inte kan sova med vått hår, för då får jag sätta huvudet under kranen igen på morgonen för att få någon ordning på oredan. Men nu är det problemet löst. Dessutom var hårfönerna tre gånger billigare än jag hade tänkt mig, så det var en positiv överraskning.

Nu tillbaka till skolarbetet. Men en måltid väntas av Ina om någon timme, så jag ska orka kämpa! :)

2 kommentarer:

Hejafreja sa...

teacher man e bra! den ha ja läst :)

Anonym sa...

Ahaa, så bra. Då ska jag läsa den sen =) Puh att du har plattången här hemma =)