Sidor

onsdag, januari 30, 2008

Nu händer det!

Jag vaknar på morgonen och innan jag hunnit förstå att jag lever så känner jag en pirrande känsla i magen. Det är något speciellt, vad är det? Så kommer jag plötsligt ihåg, jag befinner mig inte i mitt eget rum. Då blir jag klarvaken och springer fram till fönstret för att kika ut. Träden ser så vackra ut när de är täckta med vit vacker snö. Idag blir det en dag ute i backen. Jag ska få uppleva den fria känslan av att i full fart åka nerför backen stående på mina slalomskidor. Vänner har jag runt om mig i alla de backar som finns, och många andra människoansikten kommer jag att få se. Att sedan gå in och ta en kopp varm kakao och bara njuta av stunden förgyller dagen ännu mer. Det här har jag sett framemot länge.


Imorgon kväll är jag på väg hem från Åbo för att sedan dagen därpå, fredag, vara påväg ännu högre upp, nämligen till Ruka. Vi är ett gäng på 14 personer som skall bo i ett hus där från fredag till tisdag. Jag har så länge jag minns bara drömt om en sån här chans. En gång var jag med kusinen och deras familj till Salla, kanske en timmes färd norrut från Ruka, men det börjar bli lite väl länge sedan. NU är det alltså dags för min dröm att gå i uppfyllelse.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ha en jättebra resa och se upp i backarna! *kram*