Sidor

fredag, januari 16, 2009

Härlig dag

Inget extra har egentligen hänt idag, men dagens alla delar har på något sätt varit så uppmuntrande och glada att jag nu på kvällen får fröjda mig över dagen som gått. Jag fick sitta en stund och diskutera med rumskompisen N här hemma på dagen, jag var så ivrig att tala att jag glömde bort tiden och fick skynda mig till föreläsningen men vår samtalstid var värt det, föreläsningen var intressant och gick snabbt och jag t.o.m. tittade på klockan första gången först när det bara var 15 min kvar av föreläsningen, efter föreläsningen fick jag gå tillsammans och samtala lite med en erasmusstuderande från Polen, jag var till cykellreparatur och fick äntligen nya bromsar och baklykta, trots att det tog länge vid cykelverkstaden hann jag till Bible-study, framme vid Bible-study fick jag en cd-skiva med församlingens sånger, det extra med dessa sånger är att det är två från församlingen som skrivit de flesta sångerna och det är också de som sjunger och spelar på cd:n, jag fick två böcker att låna av en från församlingen och han var glad att hans böcker kom till nytta, jag fick tala lite med en person från församlingen som jag före det ännu inte talat med, på Bible-study var några nya med som var positivt intresserade av budskapet, efter att Bible-study var över satt vi kvar och samtalade i smågrupper och två berättade sina intressanta berättelser om hur de kommit till tro och bestämt sig för att följa Jesus, före jag for hem fick jag samtala lite med en flicka som nu nyligen var till Finland för att hälsa på sin bror som studerar där en tid, när jag kom ut fick jag se dimman som så vackert låg över staden, jag cyklade om en lyktstolpe som var skymd av ett träd och tillsammans med dimman bildade trädens grenar så fina skuggor från lyktstolpens sken, när jag kom hem fick jag sätta i cd skivan med församlingens sånger och nu får jag sitta här och lyssna och njuta. Och tänka på allt som har hänt idag.

1 kommentar:

Anonym sa...

Wow...vilken harmoni i texten!! Härligt att höra att du har det bra där!! :) Om några veckor kommer jag dit!! Hih. Jag är i Vasa nu och du sku veta hur härligt solen lyser här :D Snart ska jag och K och hälsa på kusinen L. Ha d gott!! Kram