Sidor

söndag, maj 18, 2014

Leva sin dröm

Gift. Barn. Färdig studerad. Boende i Österbotten.

Alla dessa fyra stora drömmar jag haft länge, får jag om två veckor börja leva i fullt ut. Jag har fått uppleva mycket fint under mitt liv, och jag kommer fortsätta att drömma större och mindre drömmar. Men dessa är nog antagligen de fyra mest grundläggande drömmarna jag haft i mitt liv.

Gift har jag varit i långt över två år, mamma blev jag för bara 3 ½ månader sedan. Att jag är färdig med studierna blev klart för två dagar sedan. Till Österbotten flyttar vi om två veckor. Det känns som att den här perioden möjligtvis kommer att vara den bästa i mitt liv, eftersom de flesta av dessa drömmar slår in på så kort tid. Allt känns nytt och fräscht och jag känner mig pirrig i kroppen. Men faktum är att jag inte slutar att leva i dessa drömmar bara för att nyhetens behag om några veckor kommer att försvinna. Då får jag i min österbottniska vardag påminna mig om hur lyckligt lottad jag är.

Inga kommentarer: