Sidor

lördag, april 11, 2015

Ett år, tre lägenheter

När vi i juni går in på vårt andra år i Österbotten kommer vi att bo i vår tredje lägenhet för året. Den här gången kan jag tyvärr inte säga: "som tur hittade vi lägenhet i Kvevlax". Lägenheten ligger i Böle (Korsholm) ca 13 km härifrån in mot Vasa. Att hitta en lägenhet som motsvarar våra behov har inte varit helt enkelt, och vissa kompromisser fick vi göra. Men beslutet är fattat och i mitten av maj lever vi vårt liv på ett för oss helt obekant ställe.

Blandade känslor beskriver min sinnesstämning just nu. Att flytta bort från Kvevlax var inte det jag ville. Samtidigt har jag inte problem att se spänningen i detta projekt. Böle är helt nytt för oss. Där finns en massa fina hus, och om man tar sig ut på en lite längre promenad kommer man in till Smedsby centrum. Radhuset är intryckt mellan två andra radhus, och det är ju inte precis drömläget. Men jag som kan vara kräsen med bostäder och hus tycker lägenheten är rena rama drömlägenheten.

Välkommen till Böle sedan när det blir dags! Vi hoppas kunna hålla kontakten till Kvevlax och naturligtvis hoppas vi att Böle ska börja kännas som hem för oss.

2 kommentarer:

freja sa...

Oj då, nån speciell orsak till flytten. Jobbigt skulle jag tycka, avskyr att packa!

Sofie sa...

Jo, det finns orsaker som gör oss tvungna att flytta. Tror dock jag låter bli att nämna dem här officiellt på bloggen. Det är nog verkligen tungt att flytta! Packa, flytta, städa, packa upp. Usch ja. Hoppas vi kan börja fundera på hus snart!