Sidor

fredag, juli 17, 2015

En slända kommer ur sitt skal

Tack vare Anders' naturintresse fick jag betrakta något som jag själv inte skulle ha lagt märke till: en slända som krupit ur sitt skal. Betraktelsen gjordes på villan under midsommarhelgen, och innan dess hade jag ingen aning om hur en slända blev till. (Och än vet jag inte vad som hände före den här processen.) Tack vare att sländan var slö så här i början hade jag god tid på mig att fotografera den. Jag använde close up-filter ibland för att komma närmare.


 




Bonusbild
Jag märkte att ur en speciell vinkel, där huvudet och ryggen flyter ihop, blir resultatet ganska lustigt. Den figur jag genast kom att tänka på finns på bilden nedan. Någon annan som ser en likhet?


Hämtad härifrån: http://www.dubbningshemsidan.se/credits/kortfilmer/jan-langben-pa-tigerjakt/

2 kommentarer:

Unknown sa...

Va intressant, och du har så otroligt fina och proffsiga bilder!! Bilden på långben är precis!! ☺

Sofie sa...

Det där med Långben var nog lustigt tycker jag! :D Tack för dina fina ord! :)