Sidor

fredag, juli 03, 2015

Skogspromenad 3

Jag har redan nämnt att det är en glädje att vandra i skogarna häromkring. Myggperioden har tyvärr gett en hel del stryk åt glädjen, och under en skogspromenad för några veckor sedan var största delen av min kropp täckt med kläder. Det hjälpte mycket, men pannan kom inte undan.

Den här skogspromenaden gav mig inga storslagna bilder. Men jag vill i alla fall visa hur skogen är utrustad med fina stigar och stenbumlingar.




Två små vita blommor fångade min uppmärksamhet med sina fina former.



 Tack vare mitt close up-filter kunde jag ta en närmare titt på myrorna.

2 kommentarer:

Jan sa...

Berätta lite om din utrustning och metoder! Kamera, objektiv, stativ, belysning etc....

h. Två järkkärenoobar

Sofie sa...

Hejsan! Jo, tanken var nog att jag skulle berätta mer! Men det kom sig så att jag har prioriterat bort bloggen på senaste tiden. Men tack för förfrågan, jag ska se om jag får till lite mer informativ text så småningom!