Sidor

lördag, juli 19, 2008

Sommartankar

Nu har jag bott i Kokkola i en vecka. I torsdags var vi ute med motorbåt till Grillskär (Var det så ön hette?) helt bredvid Tankar. Det var skönt att ta en tur ute på havet och på hemvägen lyste solen så fint upp träden när både himmelen och havet var mörkblått. Annars tycker jag också det är mysigt att jobba vid allkristet. Det känns som man sku vara en stor familj där. Iår har jag också fått vara lite på bokhandeln, vilket har varit roligt och spännande.

Nu är jag hemma över helgen. Jag och syrran var idag till stan och jag fick inköpt en klänning till Iselin och Mikus bröllop. Dessutom köpte jag och syrran vinterjackor. (Vi råkade hitta förmånligt och bra, så det var inte endast med tanke på att sommaren varit så dålig...)

Morgondagens förmiddag spenderar jag tiden i Vasa, närmare bestämt på bostadsmässan, dit jag far med syrran. Kvällen spenderar jag med flickorna på Paddingtonkonsert i Jeppis.

Inga kommentarer: