Sidor

onsdag, oktober 15, 2008

Ikväll blir det volleyboll!

Två bra saker har hänt idag: Jag fick delta i testet som jag hade missat anmälningsdatumet till, och jag fick meddelande om volleybollen.

Det här testet som jag talar om är ett test som man måste ta för att se på vilken nivå ens tyskakunskaper är för att sedan veta vilka kurser man kan ta. Det här gällde bara en kurs jag skulle ha, men jag ville gärna gå på kursen så jag blev lite missnöjd när jag hade missat anmälningsdatumet. Jag bestämde mig för att ändå gå och fråga om jag kunde delta i testet, och fastän det på pappren hade stått att "anmälningen är obligatorisk", så var det flera som kom oanmälda, och det var personalen också beredda på. Så jag kunde i lugn och ro delta i testet.

Och nu fick jag äntligen tag på min kontaktperson gällande volleybollen. Jag märkte på morgonen att jag inte hade +49 före hennes nummer, så jag antar att hon överhuvudtaget inte fått mina tidigare meddelanden. Men nu fick jag alltså svar av henne, och vi far ikväll tillsammans på volleybollträning. Jag borde nu vila mina ben lite så att jag inte är för trött sen när det gäller.

Nu har jag också fått mitt "Chipkarte" (studiekort), så nu känner jag mig som en riktig studerande.

Det enda negativa som kommit upp idag är min cykel. Det här med att vara studerande och ha en billig och dålig cykel har jag dåliga erfarenheter från redan ifjol, och iår bara fortsätter det. Hittills har jag betalat för min cykel och för mitt lås. Nu blir det att betala mer för min baklykta och brömsarna. (Och om jag hinner bli fast av polisen innan jag hinner fixa baklyktan så blir det ännu mer att betala.) Härliga tider! När jag i framtiden börjar arbeta är det första jag tänker köpa en ordentlig cykel!

Nåja, cykeln har jag redan glömt bort, nu är det volleyboll som gäller! (Och jag har nyinköpta knäskydd!)

Inga kommentarer: