Sidor

tisdag, april 28, 2009

Grönt är skönt

Jag har gått omkring här i Göttingen och förundrats över hur grönt det är i Göttingen! Man säger ju att Finland har så lite träd och att det inte finns så mycket träd i Tyskland. Men jag må säga att så grönt som det är här i Göttingen, med träd och häckar överallt, så grönt är jag inte vad vid att det är i Finlands städer.

Idag på morgonen var det en krock i en korsning här nära. Jag såg inte krocken, men jag såg när de städade undan efteråt. Sånt är alltid tråkigt.

Något roligare däremot är att jag äntligen fått iväg mig och köpt nya länkskor. De förra ställde bara till besvär för mina fötter, så det var roligt att få inskaffa nya. På grund av att jag förra gången valde fel skor var jag nu rädd att jag igen skulle välja fel. Så jag provade många par och stod länge och försökte besluta mig för något. Till sist tog jag de som passade mig bäst. Hittills verkar de riktigt bra. Det som var så bra med den här butiken, är att man har två veckor på sig att kolla om de är bra. Ifall man inom den här tiden märker att de inte heller var bra för fötterna får man föra dem tillbaka. Är det inte helt otroligt! Men det var nog bra för mig, annars skulle jag säkert inte ha vågat köpa.

Pappa och lillabror har nog smått börja planera resan ner till Tyskland i sommar. Jag hoppas verkligen att det blir av! Tanken är då att de kommer med bil ner för att hämta mig. Då får jag ta hem alla mina saker och så får vi på samma gång göra en resa. Vi skulle då få se en del tyska städer, Köpenhamn, kanske skulle vi köra på Öresundsbron och sedan skulle vi se södra Sverige, dit jag aldrig faktiskt varit, och därmed bl.a. Malmö och Skåne. Dessutom skulle vi få några dagar att umgås tillsammans på vår resa. Det låter inte så illa!






2 kommentarer:

Anonym sa...

Oj, vilken grönska! Här på Klockarbacken har vi ännu små fläckar med snö. Ingen grönska här ännu. Men det kommer....

sis sa...

Ååh, så härligt det ser ut!! :D