Sidor

söndag, oktober 28, 2012

Cykling

Jag måste erkänna att jag ibland är lite lat av mig. Det här betyder, att fastän jag nog är intresserad av att motionera, så väljer jag ibland att göra andra saker framom motionerandet. Nu har vi fått den manick som behövs för att vi ska kunna använda tävlingscykeln inomhus. Jag tror det här kan vara räddningen, för nu behöver jag ju inte ens stiga ut genom dörren för att få lite motion. Sen så blir man ju inspirerad att cykla bara på grund av en så fjuttig orsak som att cykeln är enormt snygg. Förstås handlar det inte bara om att det är lättillgängligt och att cykeln är snygg. Cykling är nog en sport som jag tror jag skulle tycka om att syssla med. Bara man någon gång blir van med sadeln!

Min förhoppning är att jag ska börja cykla flera gånger i veckan. Vi får se om jag lyckas.


P.s. Jag fortsätter nog med bloggen. Men jag ska försöka se över min inställning till bloggandet.

4 kommentarer:

freja sa...

oj, det där skulle jag aldrig klara! kanske funkar det om du ser på TV samtidigt? annars kan jag inte komma på något tråkigare. smart med fläkten förresten :D

Sofie sa...

Fläkten var Anders idé! Han är van! :P Jag tittade på två friends-avsnitt, så det var riktigt gemytligt! Men annars tycker jag inte heller det är så svårt att stirra rakt framför sig, men betydligt roligare med tv eller liknande nog! :)

Anonym sa...

Haha, är det motvindseffekten ni försöker få tag på?;) //sis

Sofie sa...

Nä, man fick nog inget vindmotstånd med fläkten. (Det känns nog mycket lättare att cykla inomhus än att cykla utomhus.) Däremot svalkar fläkten när man blir svettig och rummet börjar kännas varmare och varmare.