Sidor

fredag, mars 21, 2014

Sofie och Anders köper godis

Sofie och Anders går in till Makuuni för att köpa godis. Där finns massor med härliga sorter. Sofie plockar godis åt sig i sin påse. Anders i sin. De kommer ut från butiken. Prov gissa hur många likadana godissorter Sofie och Anders har valt! Svaret syns på bilden:

En sort!

Bilden visar på ett typiskt fenomen när vi ska handla godis, kex eller bullar. Det fungerar ganska sällan att säga till Anders, när han far ensam till butiken, att han får köpa något valfritt godis åt mig. Om Anders någon gång åker ensam till Makuuni, så vet jag nu att jag får säga till honom att han ska köpa åt mig det som han själv skulle låta bli att köpa.

När vi en gång är inne på olikheter mellan Sofie och Anders, så ska jag berätta att jag var inne på Anders område idag. Jag såg nämligen till att vi kom hem med en blomma!


4 kommentarer:

Johanna G sa...

Precis så där är det då jag och Christian köper lösgodis också! Utgående från Christians smak (jag gissar att Anders har ungefär samma) skulle jag satsa en hel del på att den övre påsen på bilden är Anders påse.

Sofie sa...

Rätt! :D Det var bra gissat, med tanke på att jag tycker att det är lite svårt att se vad en del av godisen föreställer!

Bibbi sa...

Har en lösning på problemet... Ni ska båda ta å godis strejk så vaal allt bra :)

Sofie sa...

Oj, om vi sko va så dukti som tu!!