Sidor

tisdag, oktober 09, 2018

En omdefiniering av ordet ”jobbigt”

Skulle adverbet ”jobbigt” definieras utgående från det jobb jag nu har, skulle det betyda något i stil med ”intressant, utvecklande, roligt och tidvis intensivt”. Det skulle vara en rejäl omdefiniering av det nuvarande begreppet. Så jag tänker att jag gärna stryker det ordet ur mitt ordförråd. För även om det naturligtvis finns tunga och tråkiga jobb, tycker jag det är lite orättvist att ett ord som härstammar från ordet ”jobb” ska få en så negativ klang. 

På tal om mitt jobb så är det som jag skrev sant i mitt fall. När jag var liten var jag aningen rädd för vuxenlivet för då skulle man bli tvungen att jobba. Med facit i hand var det inget att vara rädd för. Det här är superroligt! Härligt kollegium, underbar skola, intressanta och meningsfulla arbetsuppgifter. Det bästa jobbet jag kan tänka mig.

Inga kommentarer: