Sidor

onsdag, april 12, 2006

Provproblematik

Guten Morgen!

Onsdag klockan 10.06 och jag har hålpass. Har just varit och fixat försäkring till vår Polen-Tyskland resa. Min granne har magsjuka (spyanfare) och jag önskar att jag int får nån smitta nu nånstansifrån. Jag klarade mig frisk genom Helsingförsbesökarnas besök och mina prov. Nu kommer den sista prövningen. Det skulle vara hemskt att inte få fara med på den resa man planerat så länge. Att inte få se allt det man skulle ha möjlighet till och att inte få besöka andra ställen tillsammans med sina vänner. Okej, det låter som att jag har inställt mig på att bli sjuk och inte får åka. Men jag ska nog hålla mig frisk!

Imorgon har jag denna periods sista prov, psykologiprov, det prov som jag talade om i förra inlägget. Min kompis och jag har funderat på provet och hela ämnet. Vi kommer troligtvis inte att ta flera psykologikurser efter detta, och den här kursens betyg har alltså inverkan på slutbetyget. Vi har hittills båda en tia och två nior på betyget. Vi har således kommit fram till att det är endast en tia och en femma på denna betyg som kan påverka slutbetyget. Om vi i detta prov får 6-9, så kommer vi troligtvis ändå att ha 9 på slutbetyget. Jag vet att jag inte kommer att få en tia i detta prov, men förhoppningsvis en nia. Men då är det egentligen inte nån skillnad fast jag skulle få en sexa i detta prov, för då får jag ändå nia på slutbetyget. Så ska man nu slöa lite idag och få en nia på slutbetyget? Eller ska man satsa mycket idag, och slösa bort dagen på provläsning, och ändå få en nia? Svar: Jag vet inte. Men om jag känner mig rätt så sitter jag ändå hela dagen och läser.

Min sympatiska syster har på sin blogg givit adressen till min blogg. Så kanske jag också borde ge hennes sida: www.pikkumyy.blogg.se. Där kan ni fara och se hur min syster mår, och hur hon har det med studierna. Det där med sympatiska ska ni inte tolka hur som helst. Det var menat som ironi, men när jag tänker efter så är hon nog påriktigt sympatisk. Det är bara det att hon inte alltid förstår mina funderingar!;) Jag tycker nog mycket om dig syrran, fastän jag kanske bråkar med dig ibland! Och det ska bli härligt att få se dig igen imorgon!

Igår började jag skriva ett blogginlägg som jag väntar på att någon gång få publicera. Jag skriver den på Word, och skall på något sätt försöka få in den hit. Den är inte helt färdig ännu, för jag måste ännu undersöka lite saker. Men det måste jag nog säga att det är roligt att skriva! Och jag skulle gärna skriva mer nu också. Men maten kall(n)ar. (Mina vänner börjar ropa åt mig att komma och äta nu.)

Ses och hörs!
Skön matstund!

GVMD!

1 kommentar:

Anonym sa...

men nu er du jo frisk! å he e jo bra, så att du kan koma me på reiso!! :P hehe... ojoj...! vi far efter 6 tiim å 16 min! ;) ska bli jättekuul! :D kram!