Sidor

fredag, december 12, 2008

Helsingforsbesök

Imorgon kommer Hanna hit för en vecka. Jag kommer att få visa staden och universitetet åt henne, och bäst av allt församlingen. Vårt program är redan ganska klart, fastän det visserligen kan förekomma ändringar. Vi kommer att ha program med församlingen på fredagkväll, nästan hela söndag och torsdagkväll. Måndag besöker vi antagligen Nürnberg och julmarknaden där och på onsdag besöker vi antagligen Goslar, som också har en julmarknad. På tisdag ligger det i planerna att kocka tillsammans med mina rumskompisar.

Det här betyder att jag inte kommer att hinna med mycket skolarbete i veckan! :P Men som tur har jag i alla fall kommit upp till mina 10 sidor på uppsatsen, som jag hade som mål före julen. Ändå kommer jag säkert att försöka skriva ett par sidor till tills jag återvänder hit i januari. Det jag inte tycker om är dåligt samvete, och tyvärr förekommer det ofta en känsla av "dåligt samvete" när man studerar, när man tycker att man ännu har saker på ogjort. Egentligen tror jag att jag är tillräckligt långt med min uppsats, men ändå känns det som att jag borde jobba mer. Nåja, då är det väl bara att jobba, så att det dåliga samvetet far bort. Synd bara att jullovet måste bli lidande av det. Å andra sidan hade jag några skoluppgifter förra jullovet också, och inte dör man av att sätta några timmar av sin fritid på skolarbete.

Ikväll ska jag försöka laga mig tidigare i säng, får se hur det går. :) Jee, imorgon kommer Hanna! Det ska bli otroligt kul. Och om en vecka ungefär flyger jag till Finland. Härliga tider på gång!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej söta syster! Hoppas du och Hanna får en bra tid tillsammans! Ska bli kul att få dig hem! Kram :)