Sidor

torsdag, december 18, 2008

Sista kvällen i Tyskland 2008

Nu har jag en underbar vecka med Hanna bakom mig. Vi har hunnit med mycket, besöka julmarknaden i Göttingen, besöka Goslar och julmarknaden där, dricka Glühwein, gå igenom hela Göttingen och alla butiker, gå på café, äta döner, delta i församlingens aktiviteter, träffa på församlings-syskon på stan, laga köttbullar och potatis åt mina rumskompisar, se en del av universitetet, ta foton, gå på promenad... Ikväll ska vi ännu delta i bible-study och därmed har veckan kommit till sitt slut. Imorgon reser vi till Hamburg, har 6h på oss att gå på stan och därefter flyger vi hem och är på kvällen i Helsingfors. Nästa morgon tar jag tåget upp till sköna Österbotten.

Jag trivs bra i Göttingen, och jag vet att jag får komma tillbaka till ett bra ställe efter jullovet, men för tillfället är jag bara väldigt glad och ivrig över Finlandsbesöket. Jag försökte sätta in bilder av vår vecka här på pixbox, men utrymmet tog slut, och därför finns där bara en del av bilderna. Jag och Hanna fick annars vara med och se på när församlingen gjorde en adventskalender, och här är resultatet av den dagens filmning: http://adventskalender.soulsaver.de/ (del 17)

Inga kommentarer: