Sidor

fredag, maj 22, 2009

Berlin!

Ja, nu är det säkert. Jag har en rum för tre nätter i Berlin 28-31.5. Jag tänkte redan att jag var för sent ute. Jag ringde först till en finsk kyrka i Berlin där de också hyr ut rum, men där fanns inga platser kvar. Sen fick jag ändå ett rum på ett "Jugendgästehaus" till förmånligt pris, och det bästa är att det här stället är på gångavstånd till shoppinggatan Ku'damm, där också kyrkan "Gedächtniskirche" finns. Där runtomkring spenderade vi några timmar när vi var i Berlin 2006, och det känns häftigt att få bo så nära det stället nu!

Igår var det fotboll igen som gällde. Ganska snabbt började det också blixtra och regna. Vi spelade ändå vidare och fastän det regnade blev det inte kallt. Efter att ännu ha cyklat hem i ösregnet var jag nog klutvåt när jag kom hem. Det är 29h sen jag kom hem och mina skor (som också låg ut i regnet under tiden vi spelade) är ännu inte torra. Jag tyckte det var fint med regnet, men det värsta var sen när jag märkte att jag haft min kamera i väskan och att den inte längre fungerade. Idag på morgonen kom den ändå på men två knappar fungerar inte. Det viktigaste fungerar ändå, jag kan ta foton och sätta in dem på datorn, så det är det viktigaste. Jag är oerhört glad att den överhuvudtaget fungerar, för jag skulle inte ha rest till Berlin utan en kamera!

Engelskakursen som jag går på är nog ganska lustig. Kursen har varit så fri och "informell" så det är roligare att gå på kursen än att stanna hemma. Vi spelar olika spel på internet, och vi behandlar olika musikgrupper från 50- och 60-talet, läraren har visat musikvideor från youtube åt oss, vi har lärt oss en dikt utantill osv. Kursernas innehåll och utformning beror nog mycket på läraren! Min rumskompis går på en engelskakurs som en en nivå under min, och deras kurs verkar vara mycket mer allvarlig. Jag är glad att få gå en roligare kurs! :)

Det var allt för idag! Söndag-måndag blir det alltså Hamburg. Torsdag-Söndag blir det Berlin! :D

Inga kommentarer: