Sidor

torsdag, maj 20, 2010

Sommarväder i Åbo

Just nu är det fint och varmt väder i hela (?) Finland. Också i Åbo har vi fått, och får fortfarande, njuta av värmen. Jag har inte tidigare varit i Åbo så här sent i maj, och jag hade tänkt att det skulle vara tråkigt att vara här. Fastän många studerande nog farit hem redan är fortfarande många studerande kvar, så det finns en del att umgås med ännu. Dessutom är det så fint här. Jag hade trott att man bara kunde vara i Österbotten på sommaren! :P Men det verkar alltså inte stämma. Det är skönt att vistas t.ex. i idrottsparken och spela beachvolley och ha det vackert runtomkring en. Eller att sitta vid åkanten med alla andra som njuter av solen.

Just nu håller jag på med kandidatarbetet. Det börjar lida mot sitt slut. Lite har jag kvar att skriva och sedan ska det finslipas. Arbetet hinner däremot säkert inte bli godkänt nu ännu på våren, utan jag gissar att jag får vänta med det till hösten.

Annars så är det ju ishockey som gäller just nu. Jag skulle annars inte titta så mycket på det själv, men när man umgås med folk som är mer intresserade av ishockey än en själv, så blir det en del tittande. Men det är jag nog mest glad över, för när Finland spelar så är det på riktigt spännande.

Jag har varit ute med mina rullskridskor för första gången. Det finns en bana i Kuppisparken där man kan åka, och det som är skönt är att där inte finns några backar. Backar är enligt mitt tycke skrämmande när man åker med rullskridskor.

Ganska nyligen köpte jag en cykel åt mig så att jag inte alltid behöver gå till fots när jag vill komma någonstans. Det känns skönt!

På lördag ska jag kanske få prova cykla med en tävlingscykel. Det blir på riktigt coolt det!

Inga kommentarer: