Sidor

onsdag, juni 09, 2010

Rundtur i Finland

Hittills i sommar har jag inte haft ro (dvs. av praktiska skäl och p.g.a. val inte haft möjlighet) att vara på ett ställe särskilt länge. Först var jag ju i Åbo. Sedan kom jag hem till föräldrarna för en vecka eller så. Sedan bar det av till Malax och nu befinner jag mig i Åbo igen. Det blev en liten Finlandrundtur det här. Men så småningom bär det av upp till Österbotten på riktigt. Då är midsummerfestivalen också snart på kommande.

När jag nu en gång har Rundtur i Finland som rubrik, så kan jag ju meddela att det verkar vara några från församlingen i Göttingen som är intresserade att komma hit en sväng i sommar. De talade om besöket redan ifjol, och de har kollat upp det några gånger under året, och de verkar nog vara seriösa med besöket. Så nu är frågan vad man ska visa dem? Vi kommer nog antagligen att fokusera på Österbotten. Det som jag i alla fall gläder mig över är att de får se våra underbara, ljusa sommarnätter. Sen vill jag att de ska få se hur fint det är att få bo nära havet. Att besöka en villa skulle sitta bra. Fäboda/Ohtakari skulle kanske inte heller vara helt fel. Finns det fler idéer om vad man kunde visa?

2 kommentarer:

Hanna sa...

HELSINGFORS! Kanske Pörkenäs om man nu måst vara i ÖB...

Terese sa...

Kalajoki. Vid Fäboda är det jättefint att sitta om kvällarna när det är vackert väder. Solen är uppe och det är ljust och bara lugnt och fint. Havsklippor och havet och en picknick-korg. Mys!! :)