Sidor

måndag, september 19, 2011

Antibiotika

Etfter två veckors och två dagars hosta och trötthet har jag nu fått svaret att jag har mykoplasma och får således börja ta antibiotika. Anders har redan tagit färdigt sin antibiotikakur, och när jag fick höra att jag också skulle ta antibiotika blev jag lite rädd för att jag skulle få lika stora tabletter som han fick. Jag har lite svårt att svälja tabletter och Anders tabletter var bautastora. När jag fick mina tabletter så gjorde mitt inre jag glädjeskutt, för dehär tabletterna var mindre än burana 200, och man kan bryta dem mitt itu! Hipp hipp hurraa!

Nu ser jag framemot att småningom bli frisk så att jag kan börja sporta igen. Abstinens!

7 kommentarer:

Bibbi sa...

Bautastora piller... :D

Waenthoronien sa...

Undrar om jag har samma sak :| Hoppas inte!

Sofie sa...

Det lär nog vara nån mykoplasmaepidemi på gång i Åbo. :/ Ifall det inte börjar gå om är det bara att ta sig till studenthälsan! Krya på dig!

pikkumyy sa...

Urk och fy. Mamma ringde just och berättade. Hoppas du kryar på dig snabbt. Men nu får du nog bara ta det lugnt och inte(!!) börja träna för snabbt. Jag avslutade min antibiotikakur i söndags och på måndagen påbörjade Kim sin kur. Han är sjuk nu istället. Suck för det här...=/ Ta hand om er där!! Kram!!

Unknown sa...

Oj nejj. Jodå, har hört att mycoplasma har varit vanligt bland många i år!! Vila, vila, vila Sofie. Och efter antibiotika kuren, far int å sport me he sama!!! :)

Kram till er!

Waenthoronien sa...

Mm, jag ringde dit idag men fick rådet att dricka mycket och vila. Nå, vi får se. Tack :)

Sofie sa...

Tack för omtanken! Och Waenthoronien: Konstigt att de inte gav mera hjälp! Både jag och Anders fick nog tid genast när vi ringde! Hmm:/